mahihaber Namazın Edası İslamın Beş Şartının Özetidir - Mahihaber
HADİSLERDEN

Namazın Edası İslamın Beş Şartının Özetidir


NAMAZA AİT ÖZEL FIKHİ ve HİKMETLİ HÜKÜMLER

Namaz İslam İbadet tarihinde ilk farz kılınan bir ibadettir.

Tevhid tarihinde her peygambere ve ümmetine farz kılınan tek ibadettir.

Namaz, Müslümanların en zor zamanında farz kılınmıştır.

Müşriklerin Müslümanlara uyguladığı üç yıllık boykottan sonra ve iki önemli şahsiyetin vefatının peşinden farz kılınmıştır.

Yani Hüzün senesinden sonra farz kılınmıştır.

Namaz, sadece Peygamberimize verilen Miraç Mucizesinden sonra farz kılınmıştır. Yani namazla Melekut alem arasında sıkı bir bağ vardır.

Namazın eda edilişi bizzat Cebrail tarafından öğretilmiştir.

Müslüman'ın en önemli eylemidir namaz.

Namaz, Allah'ın huzurunda kulluğu itirafın en canlı örneğidir.

Namaz, Müminin miracıdır.

Namaz, Müslüman olmayanların edasından en çok rahatsız olduğu bir ibadettir.

Namaz, abdestsiz olarak yapılamayan tek ibadettir. Oruç,zekat vb. abdest olmadan ifa edilebilir. Hatta ihramlı olunabilir, Arafat'ta bulunulabilir, Mina'da yürünebilir, şeytan taşlanabilir ama Abdestsiz namaz kılınamaz. Kabe'de tavaf edilemez. Çünkü Kabe'yi selamlama namazı tavaftır.

Namaz, içinde İslam'ın beş şartı olan bir ibadettir. Namaz kendisi İslam'n beş şartından biridir. Namazda yeme, içme hatta konuşma yoktur, bir nevi oruçlu olmaktır. Kıble'ye yönelme zorunluluğu vardır. Bu da bir nevi Hacda olmaktır. Bedenin zekatı ibadetle olur. Teşehüdde ise kelime -i şehadet okunur. Topladığınızda İslam'ın  temel şartları ortaya çıkar.
Namaz, vakte bağlı bir ibadettir. Günde beş vakit olduğundan günde beş defa eda edilir.

Namaz,cemaatle eda edilmesi durumunda yirmi yedi derece daha fazla sevap verilen bir ibadettir.

Namaz, kul sözünün içinde olmadığı tek ibadettir.

Namaz, kıyamı, kıraati, rükusu, secdesi ve celsesi ile özellik arz eden bir ibadettir.

Namaz, vekaletle ve vasiyetle edası kabul edilmeyen tek bir ibadettir.

Namaz, eda edilemediğinde kaza edilebilen ve terki imkansız olan bir ibadettir.

Namaz, Ezan gibi çok yüce anlamlar ifade eden bir davetle başlayan bir ibadettir.

Namaz, sadece Yüce Yaradan'ın önünde el pençe durduğumuz, kıyam ve rükuda ve de en önemli organımız olan alnımızı yere yapıştırdığımız bir ibadettir. " Sadece sana kulluk eder ve de sadece senden yardım dileriz." diye bağlılık gösterdiğimiz bir ibadettir.

Namaz, vaktin kıymetini bilmektir.

Namaz, nefse en ağır gelen, ama eda edildiğinde yüceliğe çıkaran bir ibadettir.

Namaz, şuurlu ve hikmeti bilinerek eda edildiğinde  her türlü kötülükten uzaklaştıran bir ibadettir.

Namaz, akıp giden dünya ve dünyevileşme çarkını durdurarak insanın makine olmadığını öğreten bir ibadettir.

Namaz, yeryüzünü mescit kılma eylemidir.

Namaz, ikame edildiğinde toplumu dirilten; terk edildiğinde ise toplumu çürümüşlüğe terk eden bir ibadettir.

Namaz, "büyük İslam binasının direğidir. O'nu ikame den dinini ikame etmiş; terk eden dininin direğini yıkmış olur." diye vurgulanan bir ibadettir.

Yusuf SARIKAYA
Sultangazi Müftüsü
İstanbul / 2016
Google Plus'da Paylaş

0 yorum:

Yorum Gönder