videohaber Din Cahili Akpartili Meclis Üyesi İmama Veryansın Etti - Mahihaber - İslamın Hizmetkârı
HADİSLERDEN

Haberi Paylaşabilirsiniz

Din Cahili Akpartili Meclis Üyesi İmama Veryansın Etti




Bir insanın fıkhı bilgisi zayıf olunca cehaletine uygun bir durum gördüğünde ya imama saldırır ya da camiye küser. Bunlardan biri de Eğirdir'de AK Parti İl Genel Meclisi Üyesi Mustafa Baş oldu.

Isparta Eğirdir'de AK Parti İl Genel Meclisi Üyesi Mustafa Baş'ın facebook hesabından 'camilere çocuk getirilmesinin yasak' olduğuna ilişkin paylaşımı ortalığı karıştırdı.

Facebook paylaşımı sonrası söz konusu caminin imamı ile İl Genel Meclisi üyesi arasında sözlü tartışma yaşandı. İl Genel Meclis Üyesi, 'bana küfür etti' diye İmam hakkında savcılığa suç duyurusunda bulundu.

son32.com haber sitesinin haberine göre, her şey AK Partili İl Genel Meclisi Üyesi Mustafa Baş'ın fecebook hesabından yaptığı bu paylaşım ile başladı:

"EĞİRDİR DE BAŞTA HIZIRBEY CAMİİ OLMAK ÜZERE TÜM CAMİLERİMİZE ÇOCUKLARIN GELMESİ YASAKTIR VESSELAM. KİMSE NİYE NAMAZ KILAN AZ DİYE HAYIFLANMASIN. PEYGAMBERİMİZ BURADA OLSA İLK ÖNCE CAMİDE ÇOCUKLARLA UĞRAŞANLARI KOVARDI. ÇOCUKLARDAN RAHATSIZ OLAN GİTSİN NAMAZINI EVDE KILDIRSIN VE KILSIN."

Yüzlerce yorum alan bu paylaşım üzerine AK Partili İl Genel Meclisi Üyesi Mustafa Baş, "Orada bir ironi yaptık. Hızırbey Camii'nde yaşanan bir olay üzerine bu paylaşımı yaptım. İkindi namazında imam, ön safta babası ile camiye gelen bir çocuğu görünce 'sen arkaya geç' dedi. Çocuk da babası ile birlikte 3.sıra safa geçti. Bu manzara karşısında çok sinirlendim. İmamın yaptığından rahatsız oldum. O çocuğu bir daha o camide görmedim, gelmiyor. Muhtemelen camiden soğudu. Facebook paylaşımım sonrasında imam beni telefonla arayarak hakaret ve küfürler yağdırdı. Ben de savcılığa giderek suç duyurusunda bulundum. İlçe müftüsü konu ile ilgilenmiyor" dedi.

Habere yorum yapanların çoklukla imamı haklı olarak göstermesi dikkat çekti. Biz de burada çocukların cemaatteki yeri konusunda fıkhı bilgiyi yayınlıyor ve il genel meclisi üyesi olmakla bazı konuları da eleştirme hakkı olduğunu sananların da imamdan özür dilemesinin uygun olacağını vurgulamak isteriz

Çocukların Saftaki Yeri

Cemaat çoğalıp saf teşkil edecekse saf düzeni, önce erkekler safı, onun arkasında çocuklar safı ve onun arkasında kadınlar safı olacak şekilde yapılır.

Abdurrahman b. Ganm'den; demiştir ki: Ebû Mâlik el-Eş'arî (şöyle) dedi: "Size Peygamber (s.a.)'in namazım anlatayım mı? Namaz için kamet ettirir ve önce erkekleri saf yapar, sonra çocukları onların arkasına sıraya koyar ve onlar (in hepsine birden) namaz kıldırırdı." (Ebû Mâlik sözlerine devamla Resûl-i Ekrem'in) namazını (şöyle) anlattı: (Resûl-i Ekrem safları bu şekilde tertib ettikten) sonra:

"İşte namaz böyledir" buyururdu. (Râvi) Abdü'1-A'Iâ dedi ki, öyle zannediyorum ki, (Şeyhim Kurre b. Hâlid) Resûl-i Ekrem "Ümmetimin namazı böyledir” buyurduğunu söyledi.[452]

Açıklama

Bu hadis-i şerifin ön saflara erkeklerin sonraki saflara çocukların ve daha sonra da kadınların durması lâzım geldiğini ifâde etmektedir. Hadisin tamamı Ahmed b. Hanbel'in Müsned'inde da­ha genişçe ve şu anlamda geçmektedir: "Ebû Mâlik el-Eş'arî'nin Eş'arîlere hitaben;

Ey Eşariler topluluğu, bir araya toplanınız. Size Resûlullah (s.a.)'ın nasıl namaz kıldığını göstereceğim, demesi üzerine Eş'arîler kadınlarım ve çocuklarını topladılar. Önce abdest alıp Resûl-i Ekrem'in nasıl abdest aldı­ğını gösterdikten sonra, ilerleyerek evvelâ erkekleri en önde saf yaptı, çocukları onların arkasında, kadınları da çocukların arkasında saf yaptı."

Bu rivayetten anlaşılıyor ki, erkeklerin hemen arkasında çocuklar saf teşkil etmelidirler. Ancak çocukların saf teşkil etmeleri için iki veya daha çok sayıda olmaları gerekir. O mescidde bir çocuk bulunması halinde bu çocuğun erkek saflarına katılması gerekir. Ayrıca bir saf teşkil etmesi uygun değildir.

Kadınların durumu ise, çocuklarınkine benzemez. Mescidde bir kadın dahi bulunsa, ayrı bir saf teşkil etmesi gerekir.

Ulemânın büyük çoğunluğunun görüşü böyle olmakla beraber Şâfiîler, bazı Mâlikiler, "Çocukların namazı güzelce öğrenmeleri bakımından her iki erkeğin arasına bir çocuğun durması lâzımdır" demişlerse de, bu hadis-i şerif onların aleyhine bir delildir.

Ahmed b. Hanbel'e göre ise, on beş yaşına girmeden veya âkü-baliğ ol­madan, çocuğun erkek saflarına katılması tahrimen mekruhtur.[453]

[452] Ahmed b. Hanbel, V, 341, 342.

Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınları: 3/40-41.

[453]  Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınları: 3/41-42.


Google Plus'da Paylaş

0 yorum:

Yorum Gönder

Haberi Dostlarınızla Paylaşabilirsiniz